Zamítla vám banka hypotéku? Nevzdávejte to , ještě jste neprohráli!

Česká národní banka od letošního října opět přitvrdila. Podle nového nařízení žadatel o hypotéku může na splátky vynakládat maximálně 45% svého čistého měsíčního příjmu a veškeré jeho úvěry souhrnně nesmějí překročit 9násobek čistého ročního příjmu. Toť pravidlo, které je psáno, a tedy dáno. Teoreticky by tedy spousta lidí, kteří uzavřeli hypotéku před 1. říjnem 2018, po tomto datu byla bankou odmítnuta...

Nepodceňte důležité smlouvy u prodeje nemovitosti

Svou nemovitost jste úspěšně odprezentovali a nyní před vámi leží nejdůležitější krok celého prodeje nemovitosti – podepsaní kupní smlouvy a převedení bytu či domu na nového majitele. Kromě toho ale musíte na nového vlastníka převést veškeré služby a vyřešit advokátní úschovu peněz, často se podepisuje i rezervační smlouva. Jak na to? Solidní kupní smlouva – ochrana před problémy Kupní smlouva je...

5 rad odborníka, jak obstát při prohlídce nemovitosti

Svou nemovitost jste nacenili, máte ji nafocenou, napsali jste atraktivní inzerát a první potenciální kupci se už ozývají. Po prvotním nadšení vás ale čeká nelehký úkol: Jak připravit prohlídku, aby proběhla hladce a plynule? První telefonát je, podobně jako první návštěva, rozhodující. Počáteční dojem přebijete těžko – buďte proto vstřícní, slušní, ale také asertivní. Domluvte pevný termín schůzky...

3 důvody, proč prodat nemovitost za pomoci jednoho makléře

Rozhodli jste se při prodeji nemovitosti využít služeb realitní kanceláře? Pak stojíte před zdánlivě těžkou volbou: Využít služeb jedné, nebo několika realitek? Logika napovídá jasně – čím více profesionálů na prodeji pracuje, tím dříve se dům či byt prodá. Jestliže ale na tuto strategii přistoupíte, spláčete nad výdělkem. A to doslova. Jak je to možné? Více makléřů =...

Jak vytvořit popisek, který nemovitost prodá?

Znáte přísloví „obsah je král”? Ve třech slovech vystihuje podstatu úspěšného prodeje nemovitosti. Pokud totiž doplníte lákavé fotografie atraktivním textem, máte vyhráno. Tedy – prodáno. Dobře napsaný inzerát kupce navnadí, zodpoví jeho otázky a nenápadně jej popostrčí k akci. Nalomený zájemce zvedne telefon a domluví si s vámi osobního prohlídku bytu či domu. V čem spočívá tajemství úspěšného prodejního...

Zaujměte kupce atraktivními fotografiemi nemovitosti! Poradíme, jak na ně

Prodáváte nemovitost? Na upoutání pozornosti potenciálního kupce máte jen několik sekund. Přesvědčivý text inzerátu, lákavé snímky – to vše rozhoduje o tom, zda za dům či byt úspěšně prodáte. Lidé kupují očima a při rozhodování se řídí emocemi. Prodává pocit šťastného domova, nikoli blízkost několika nákupních středisek. Prodávají snímky prosluněného interiéru, ne technické dispozice bytu. Zachycení nádherného výhledu z balkonu...

Advokátní úschova peněz: Ochrání prodejce i kupujícího

Poslední krok při prodeji nemovitosti je na první pohled jasný. Stávající majitel přepíše dům či byt na kupujícího, ten na oplátku prodávajícímu poukáže dohodnutou kupní částku. Jenže – než na katastru skutečně k nabytí nemovitosti novým vlastníkem dojde, uplynou i tři měsíce. Budoucí majitel nemovitosti nechce kupovat zajíce v pytli – a logicky se zdráhá zaplatit. Na opačné straně pak stojí dosavadní majitel...

Vyberte pro prodej nemovitosti správné inzertní kanály!

Tištěným inzerátům zvoní hrana. Více než 80 % nemovitostí se v posledních letech prodalo elektronickou cestou, počet realitních portálů v češtině se počítá na desítky. Proto nepřekvapí snaha inzerovat prodej svého domu či bytu na každém z nich. Jde o nejčastější začátečnickou chybu, která se může nepěkně vymstít. Proč tomu tak je? Devatero portálů, desátá bída Představte si, že kousek za vaším městem...

Home staging: Prodejte nemovitost rychleji a za vyšší cenu!

Chcete za prodej nemovitosti utržit 10 % navíc? Stačí si vyhradit několik dnů, pozvat ty správné odborníky – a peníze máte v kapse. Úprava interiéru a nafocení profesionálních fotek přitáhne zájemce a zvýší prodejní cenu. Nejde o žádné kouzlo – tajemstvím je home staging. Vyvolejte emoce – a prodejte Nespoléhejte na rozum. Lidé zdaleka nejsou tak racionální tvorové, jak by se mohlo zdát,...

Připravte svoji nemovitost k prodeji tak, aby zaujala

První dojem je zásadní. Stačí několik sekund – a protistrana má jasno. Je tohle opravdu dům či byt, do kterého se vyplatí investice těžce našetřených peněz? Výzkumy naznačují, že na prvním dojmu záleží víc, než si myslíte. Jde o pomyslnou mentální kotvu, podle které vše poměřujeme. I proto není dobrý nápad prodávat nemovitost v době, kdy její okolí hyzdí tucet stavebních...