Nepodceňte důležité smlouvy u prodeje nemovitosti

Stáhněte si e-book zdarma

V 10 kapitolách určených pro prodejce nemovitostí se dozvíte, jak zvýšit hodnotu domu či bytu a prodat je za pár týdnů.

Svou nemovitost jste úspěšně odprezentovali a nyní před vámi leží nejdůležitější krok celého prodeje nemovitosti – podepsaní kupní smlouvy a převedení bytu či domu na nového majitele.

Kromě toho ale musíte na nového vlastníka převést veškeré služby a vyřešit advokátní úschovu peněz, často se podepisuje i rezervační smlouva. Jak na to?

Solidní kupní smlouva – ochrana před problémy

Kupní smlouva je nejdůležitějším dokumentem při prodeji nemovitosti. Její sestavení patří do rukou zkušeného právníka nebo makléře, který se v realitách pohybuje den co den. I malá chyba vás bude stát spoustu nervů, času a peněz, dokonce může celý prodej zhatit.

Kupní smlouva musí obsahovat následující údaje:

  • Údaje o prodávajícím a kupujícím – celé jméno, rodné číslo, aktuální trvalý pobyt; u společností jejich sídlo, IČ a DIČ.
  • Přesný popis prodávané nemovitosti – včetně pozemků, příslušenství, ale i veškeré právní zátěže (věcné břemeno, vedená exekuce).
  • Cenu nemovitosti – je-li součástí prodeje i vybavení domu či bytu, je třeba jej uvést také.
  • Způsob úhrady a zajištění jejího převodu – platí kupující přímo, nebo skrze hypotéku? Využíváte advokátní úschovu peněz?
  • Definice případných potíží a sankcí za ně.

Vzor kupní smlouvy si stáhněte zde.

Rezervační smlouva? Záruka prodeje

Před podpisem samotné kupní smlouvy je zvykem podepisovat i smlouvu rezervační. Ze strany kupujícího jde o pojistku proti prodeji nemovitosti jinému zájemci, prodávající má zase jistotu, že kupec na poslední chvíli nezmění názor. Součástí rezervační smlouvy jsou totiž i sankce za její porušení, často ve výši několika desítek tisíc korun.

I rezervační smlouvu se vyplatí konzultovat s právníkem, popř. vsadit na prověřenou realitku.

Vzor rezervační smlouvy si stáhněte zde.

Převod nemovitosti i peněz? Katastr a advokát

K samotnému převedení bytu či domu na nového majitele je třeba správné vyplnit a podat tzv. návrh na vklad do katastru nemovitostí na katastrální úřad. Vyplatí se jej odevzdat spolu s novým vlastníkem – předejdete tak případným nedorozuměním při převodu.

O finance na zaplacení nemovitosti se mezi platbou a vlastním převodem postará advokát v rámci tzv. úschovy. Cena služby se pohybuje v řádu vyšších tisíců až nižších desítek tisíc korun. Při spolupráci s realitní kanceláří zařizuje úschovu zdarma makléř.

Návrh na vklad do katastru nemovitostí vyplňte zde.

S realitní kanceláří vyděláte

Udržet krok s novými nařízenými, novelami a byrokratickými postupy je těžké, dobrý makléř má ovšem o všech novinkách přehled. Zařídí advokátní úschovu, postará se o příprav smluv i komunikaci s úřady. Vyjedná vyšší cenu a ještě vám ušetří spoustu času, který můžete věnovat rodině, koníčkům nebo rozvoji svého podnikání.

Ať už jde o znalecký odhad ceny nemovitosti nebo zpracování kupní smlouvy a dalších dokladů, bez pomoci odborníků se při prodeji domu či bytu neobejdete. Proč tedy nevyužít i odborných služeb realitní kanceláře?

Jaké kroky prodeji nemovitosti předchází? Stáhněte si náš e-book a zjistěte, jak vytvořit skvělý inzerát, nafotit působivé fotografie a získat potenciální kupce!

Stáhněte si e-book zdarma

V 10 kapitolách určených pro prodejce nemovitostí se dozvíte, jak zvýšit hodnotu domu či bytu a prodat je za pár týdnů.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.